Miraciye – Saklı Miras
Saklı Mirasın İzinde – Hayal Perdesi sitesinden Betul Duru’nun Murat Pay ile röportajı
SÖYLEŞİ:Betül Durdu Murat Pay, ilk filmi Mâşuk’un Nefesi’nde (2014) mevlid meşki geleneğini ele alıyordu. İkinci film Mirâciyye Saklı Miras’ta ise kayıp bir eser üzerinden Türk musikisiyle titreşen hikâyeler anlatmaya devam ediyor. Belgesel-kurmaca sınırlarında gezinmeyi tercih eden yönetmen ile bu tercihin sebeplerini, son filmi özelinde sinema diline yansımalarını ve gelecek projelerini konuştuk.
İlk film Mevlid-i Şerif üzerineydi. Mirâciyye Saklı Miras da benzer bir konuya odaklanıyor. Neden müzik eserleri üzerine film yapmayı seçtiniz?
Özel bir sebebi yok, kader. Mevlid ile karşılaşmamız tesadüflerle oldu diyebiliriz. Mirâciyye ile de öyle oldu. Hatta önce Mirâciyye’yi yapmayı düşündük, o ara başka bir proje öne çıktı. Mirâciyye bittikten sonra anladım ki hafızamda iyi kurmak istediğim meseleler var. Bu meseleler ilk etapta musiki üzerinden ilerledi.